Marketing v medzinárodnom prostredí (v anglickom jazyku)
- Kredity: 6
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 2P + 2C
- Semester: letný
- Ročník: 1
- Fakulta aplikovaných jazykov
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Študenti nadobudnú najmä nasledovné vedomosti:
-Pochopiť dôležitú úlohu, ktorú zohráva medzinárodný marketing pri vytváraní konkurenčnej výhody firiem na medzinárodnej úrovni.
-Identifikovať kľúčové ekonomické, politické, právne , sociálno-demografické a technologické faktory, ktoré ovplyvňujú rýchlo sa meniace makroekonomické prostredie firiem, ktoré musia na tieto zmeny promptne a optimálne reagovať.
-Pochopiť silný vplyv kultúrneho prostredia a ostatných tzv. mäkkých faktorov na formovanie medzinárodnej marketingovej stratégie.
- Pochopiť flexibilitu personálnej politiky a firemnej štruktúry, potrebných pre aplikovanie úspešnej globálnej stratégie a identifikovať význam riadenia ľudských zdrojov na rôznych úrovniach medzinárodne pôsobiacej firmy- rastúci význam atribútov mikro prostredia podnikateľských subjektov.
Študenti nadobudnú v prípade úspešného zvládnutia predmetu najmä nasledovné zručnosti:
-Získať prehľad o súčasných problémoch globálneho marketingu a jedinečných výzvach, ktorým čelia marketingoví manažéri v dynamickom globálnom prostredí.
-Získať relevantné znalosti o globálnom makroprostredí v jeho ekonomických, kultúrnych, sociálnych, politických, právnych a technologických dimenziách, aj poznatky o tom, akým spôsobom zmeny makro prostredia využiť v prospech správnych marketingových rozhodnutí.
- Diskutovať rastúci význam a dôležitosť uplatňovania jednotlivých prvkov marketingového mixu a ich prepojenie s novými technológiami v oblasti produktovej, distribučnej a najmä komunikačnej politiky: komunikácie internetových technológií a on-line sociálnych sietí, ich rastúci význam na globálnom trhu aj problémy, ktoré tieto fenomény prinášajú.
-Nadobudnúť schopnosť zorientovať sa v dôležitých globálnych spoločenských otázkach makro a mikro prostredia, vrátane problematiky životného prostredia, etiky a spoločenskej zodpovednosti firiem, identifikácii a schopnosti reagovať na technologické zmeny. Uvedené poznatky pretaviť do relevantných rozhodnutí o zmenách jednotlivých fáz medzinárodnej marketingovej stratégie.
Študenti nadobudnú v prípade úspešného zvládnutia predmetu najmä nasledovné kompetencie:
-Vo sfére makroprostredia uskutočňovať fundované analýzy relevantných premenných aktuálnych, medzinárodne uznávaných výstupov, štúdií, materiálov a ostatných databáz a optimálne reagovať na ich vplyv pri tvorbe a uplatňovaní medzinárodnej marketingovej stratégie.
- Rozvíjať strategické myslenie v kontexte aktuálnych zložitých problémov a výziev v súvislostiach získavania poznatkov ako rozvíjať vodcovské schopnosti potrebné na riešenie neistôt a zmien, ktorým čelia dnešní globálni marketéri.
-Rozvinúť svoje vedomosti analýzy interkultúrnych premenných, vplyvov trvalo udržateľného rozvoja, uplatňovania etických a morálnych princípov v manažmente podnikateľských subjektov a zručnosti optimálnej reakcie na ich vplyv, pri tvorbe a uplatňovaní medzinárodnej marketingovej stratégie
- Vecne prezentovať, jasne komunikovať, argumentovať a kriticky zhodnotiť získanú databázu poznatkov v optimálnych aplikáciách kreatívnych zmien medzinárodnej marketingovej stratégie.
Stručná osnova predmetu
Zdôraznenie významu medzinárodného marketingu pri zvyšovaní konkurencieschopnosti firiem pôsobiacich na medzinárodných trhoch. Komplexné charakteristiky medzinárodného prostredia, fundované analýzy a relevantná identifikácia najvýznamnejších makro- a mikrofaktorov medzinárodných trhov, s následným posúdením ich vplyvu na kreovanie zmien medzinárodných marketingových stratégií firiem do marketingových programov(marketingového mixu) s cieľom ich optimalizácie v aktuálnom dynamickom globálnom prostredí. Podrobná identifikácia tvorby medzinárodnej marketingovej stratégie resp. hlavných prvkov marketingového mixu aj v súvislostiach akceptácií požiadaviek na trvalo udržateľný rozvoj – spoločenskú zodpovednosť firiem, vplyv interkultúrnych premenných, technologických zmien a ostatných aktuálnych faktorov medzinárodného makro- a mikroprostredia podnikateľských subjektov.
Odporúčaná literatúra
1. CATEORA, Philip. International Marketing. New York: McGraw-Hill Education, 2023. 736 p. ISBN 9781266151637.
2. CZINKOTA Michael, R. International Marketing. Cengage Learning, 2022. 720 p. ISBN 9780357445129.
3. FERENČÍKOVÁ, Soňa et al. The value of reverse knowledge transfer: Case of Austrian Bank subsidiary in Slovakia. In: Journal of Eastern European and Central Asian Research, St. Louis, Missouri, Vol.10 No.5, pp. 764 – 772, 2023. ISSN 2328-8272, E-ISSN 2328-8280.
4. FERENČÍKOVÁ, Soňa. Reverse knowledge transfer from Central to Western Europe: Selected Case Studies In: Journal of Eastern European and Central Asian Research, St. Louis, Missouri, Vol.7 No.1, pp. 1-11, 2020. ISSN 2328-8272, E-ISSN 2328-8280.
5. Understanding Careers Around the Globe: FERENCIKOVA, Sonia, Ch. 22, pp. 203 – 213, Edward Elgar 2023. 250 p. ISBN 987-1-0353-0840-8.
6. WEF. The Global Risks Report. Online. Geneva: World Economic Forum, 2024. ISBN: 978-2-940631-64-3. Available at: https://www.weforum.org/publications/
Sylabus predmetu
1.Úvod do problematiky medzinárodného marketingu (MM), jeho definície, význam, základné koncepcie, stupne, a vybrané teoretické prístupy k internacionalizácii podnikania 2. Rozdielne orientácie marketingu ( koncept E.P.R.G.) 3. Štandardizácia verzus adaptácia a vybrané stratégie MM 4. Medzinárodné marketingové prostredie a jeho aktuálne zmeny 5. Úrovne mikro prostredia a spôsoby jeho hodnotenia 6. Úrovne makro prostredia a spôsoby jeho hodnotenia 7. Interkultúrne prostredie a spôsoby jeho hodnotenia 8. Marketing trvalo udržateľného rozvoja ako súčasť spoločenskej zodpovednosti firiem 9. Analýza príležitostí uplatňovania marketingovej stratégie firiem na medzinárodných trhoch: segmentácia medzinárodných trhov, SWOT analýza silných a slabých stránok, hrozieb a príležitostí), marketingové plánovanie 10.Voľba metódy vstupu firiem na medzinárodné trhy a s ňou súvisiace formy vlastníctva 11.Medzinárodný marketingový program- medzinárodný marketingový mix -Produktová politika - Cenová politika 12.Medzinárodný marketingový program- medzinárodný marketingový mix - Komunikačná politika - Distribučná politika 13. Personálna politika – jej význam a špecifiká v medzinárodne pôsobiacich firmách
Podmienky na absolvovanie predmetu
10 % aktívna účasť v rámci seminárov
30 % semestrálna práca a jej prezentácia
60 % písomná skúška
Pracovné zaťaženie študenta
Celkové: pracovná záťaž 6 kreditov x 26 h = 156 h.
Samostatne zaťaženie pre jednotlivé vzdelávacie činnosti
Účasť na prednáškach: 26 hodín
Účasť na seminároch: 26 hodín
Príprava na semináre: 26 hodín
Spracovanie semestrálnej práce: 26 hodín
Príprava na záverečnú skúšku: 52 hodín
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
anglický jazyk
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 05.03.2024
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 05.03.2024