Teória a prax obchodných stratégií, taktík a techník v nemeckom jazyku

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Vedomosti:
• nadobúdanie špecifických rétorických a štylistických výrazových prostriedkov
• nadobudnutie teoretických poznatkov o účinných stratégiách, taktikách a technikách
Kompetentnosti:
• získanie kreatívneho prístupu a používanie kritického myslenia pri riešení interkultúrnych obchodných rokovaní
• rozvinutie interkultúrnej, odbornej a sociálnej kompetencie
• schopnosť efektívneho vedenia obchodného rokovania so zreteľom na jeho formálnu štruktúru
Zručnosti:
• rozvinutá schopnosť používania novej odbornej slovnej zásoby
• schopnosť správneho výberu adekvátnej frazeologickej a a rétorickej lexiky
• používanie nemeckého jazyka plynulo, korektne a profesionálne

Stručná osnova predmetu

- Interkultúrny aspekt obchodných rokovaní
- Komplexnosť interkultúrnych obchodných rokovaní v jeho fázach a predmetoch
- Teória - stratégie , taktiky a techniky
- Rétorické, štylistické a frazeologické aspekty pre fázy obchodného rokovania
- Simulácia obchodných rokovaní formou prípadových štúdií
- Hodnotiace kritériá pre posúdenie odbornej, obsahovej a jazykovej úrovne cvičiacich

Odporúčaná literatúra

Základná literatúra:
1. LOEWENSTEIN, Julius. Rhetorik, Smalltalk, Schlagfertigkeit, Selbstbewustsein – Das große 4 in 1 Buch. Wie Sie die Kunst der Kommunikation, der Körpersprache und selbstbewusstes Auftreten erfolgreich meistern. Hamburg : J. Loewenstein Media GmbH, 2019
2. SCHRANNER, Matthias. Verhandeln im Grenzbereich. Strategien und Taktiken für schwierige Fälle. München : Econ Ullstein Verlag, 2010
3. WANNENWETSCH, Helmut. Erfolgreiche Verhandlungsführung in Einkauf und Logistik : Praxiserprobte Erfolgsstrategien und Wege zur Kostendeckung. Wiesbaden : Springer Verlag, 2013
4. HELMOVÁ, Milena. Gekonnt geschäftlich international verhandeln. Theorie und Praxis Erfolg bringender Strategien, Taktiken und Techniken. Bratislava : Ekonóm, 2019
Doplňujúca literatúra:
1. SCHEIBLE, Kurt G. Verhandeln. Alles, was Sie wissen müssen. Stuttgart : KGS Verlag, 2015
2. PORTNER, Jutta. Besser verhandeln. Das Trainingsbuch. Offenbach : Gabal Verlag, 2010
3. HELMOVÁ, Milena. Účinné stratégie a taktiky pre obchodné rokovanie. Bratislava : Ekonóm, 2013

Podmienky na absolvovanie predmetu

Priebežné hodnotenie: 40%
Záverečné hodnotenie: 60%

Pracovné zaťaženie študenta

Celkové pracovné zaťaženie študenta: 104 hodín. Z toho:
26 hodín – účasť na seminároch
30 hodín – príprava na semináre a na priebežné hodnotenie
48 hodín – príprava na záverečnú skúšku

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

nemecký

Dátum schválenia: 08.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 05.05.2022

Dátum schválenia: 08.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 05.05.2022