Praktická rétorika v španielskom jazyku
- Kredity: 4
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 2C
- Semester: letný
- Ročník: 1
- Fakulta aplikovaných jazykov
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Výsledky vzdelávania:
Vedomosti:
• Nadobudnutie a rozvoj teoretických vedomostí týkajúcich sa porozumenia, vyjadrovania a správnej argumentácie
• Získanie vedomostí v rôznych spoločensko-ekonomických, politických, medzinárodných a kultúrnych témach, či súvislostiach tak
Kompetentnosti:
• rozvoj kompetencií pre demokratickú kultúru a medzikultúrny dialóg, t. j. premietnutie získaných vedomostí, do podpory spoločnosti založenej na hodnotách slobody, spravodlivosti, rovnosti a pluralizmu.
• Študent bude vedieť identifikovať a využívať odlišné komunikačné modely, bude ovládať špecifickú slovnú zásobu argumentácie a protiargumentácie pre korektnú debatu s primeraným rešpektom voči diskusným oponentom
Zručnosti:
• rozvoj kritického myslenia a uvažovania;
• plynulý, súvislý a primeraný ústny prejav v cudzom jazyku;
• zručnosť akademickej diskusie o rôznych témach, ktoré sa preberajú na hodinách;
• zručnosť medziľudských vzťahov a tímovej práce;
• kritické myslenie a kritické zručnosti analyzovať, hodnotiť a usudzovať o obsahu skúmanom na hodine;
• zručnosť zrozumiteľne komunikovať v rôznych situáciách - to zahŕňa vyjadrovanie svojich presvedčení, názorov, záujmov a potrieb, vysvetľovanie a objasňovanie myšlienok, obhajovanie, presadzovanie, argumentovanie, zdôvodňovanie, diskusiu, debatu, presviedčanie a vyjednávanie;
• zručnosť klásť otázky na objasnenie vhodným a citlivým spôsobom v prípadoch, keď významy vyjadrené druhou osobou nie sú jasné alebo keď sa zistia nezrovnalosti medzi verbálnymi a neverbálnymi posolstvami druhej osoby;
• zručnosť zvládnuť poruchy v komunikácii, napríklad tým, že si od druhých vyžiada zopakovanie alebo preformulovanie, alebo tým, že poskytne opätovné vysvetlenie, revíziu alebo zjednodušenie vlastných nesprávne pochopených komunikátov;
• vyjadrovanie názorov a stanovísk v skupine a povzbudzovanie ostatných členov skupiny, aby v takomto prostredí vyjadrovali svoje názory a stanoviská;
• rozpoznávanie konfliktov v skupinovom prostredí vrátane identifikácie emocionálnych znakov konfliktu u seba a u iných a primeraná reakcia s použitím mierových prostriedkov a dialógu.
Stručná osnova predmetu
- Princípy diskusie
- Všeobecné a individuálne techniky presviedčania
- Argument a protiargument, logika a štruktúra argumentu
- Druh a kvalita argumentov: emocionálne, racionálne, vysvetľujúce a prisviedčacie
- Vyhodnocovanie protiargumentov
- Porušenie pravidiel teórie pravdepodobnosti
- Tímová diskusia, okrúhly stôl, diskusný duel, komunikačné modely
Odporúčaná literatúra
Odporúčaná literatúra:
Základná literatúra:
1. DE PRADA, María, SALAZAR, Denisa & MOLERO, Clara-María. Uso interactivo del vocabulario y sus combinaciones más frecuentes. B2-C2. Madrid: Edelsa, 2012. 184 pp. ISBN 978-8477119791.
2. EL ORDEN MUNDIAL. https://elordenmundial.com/
3. LEÓN, José-Javier. Caleidoscopio 1. Análisis y debate, cultura e intercultura. C1. Madrid: EnClave-ELE, 2016. 88 pp. ISBN 978-8415299394
4. SANS, Neus, MARTÍN, Ernesto, MUNTAL, Jaume, ACQUARONI, Rosana & CONEJO, Emilia. Bitácora 4. Nueva edición. Barcelona: Difusión, 2019. 272 pp. ISBN 978-8416347827.
5. THE CONVERSATION. https://theconversation.com/es/
Doplňujúca literatúra:
1. ACQUARONI, Rosana, AMENÓS, José, GONZÁLEZ, Virginia., GRAS, Pedro, SIMKIEVICH, Josefina., SORIANO, Carmen & TARRÉS, Iñaki. C de C1. Barcelona: Difusión, 2017. 192 pp. ISBN 978-8416273485
2. LÓPEZ-LLEBOT, María-Rosa. Hablemos en clase. Madrid: Edinumen, 2008. 106 pp. ISBN 978-8489756267.
3. SARRALDE, Berta, CASAJEROS, Eva, LÓPEZ, Mónica & MARTÍNEZ, Daniel. Vitamina C1. Madrid: Sgel, 2016. 2016 pp. ISBN 978-8417730758.
4. VRANIC, Gordana. Hablar por los codos. Frases para un español cotidiano. Madrid: Edelsa, 2008. 128 pp. ISBN 978-8477115991.
5. Masmediálne digitálne nástroje v španielsky hovoriacich krajinách.
Podmienky na absolvovanie predmetu
Priebežné hodnotenie: 40%
Záverečné hodnotenie: 60%
Pracovné zaťaženie študenta
Celkové pracovné zaťaženie študenta: 104 hodín. Z toho:
26 hodín – účasť na seminároch
30 hodín – príprava na semináre a na priebežné hodnotenie
48 hodín – príprava na záverečnú skúšku
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
španielsky
Dátum schválenia: 08.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 16.05.2022
Dátum schválenia: 08.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 16.05.2022