Všeobecný anglický jazyk II.

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Výsledky vzdelávania:
Vedomosti:
- Rozšírenie slovnej zásoby spojenej s vybranými témami.
- Nadobudnutie základných vedomostí o vývoji angličtiny a o zdrojoch, z ktorých anglická slovná zásoba čerpala resp. čerpá.
- Nadobudnutie orientácie v kontexte existujúcich svetových variantov angličtiny a prehľadu o norme anglického jazyka.
Kompetentnosti:
- Posilnenie schopnosti študentov vnímať úroveň formálnosti, informatívnosti a prístupnosti textu.
- Zdokonalenie schopnosti aktívne, gramaticky správne a štylisticky primerane sa vyjadrovať.
Zručnosti:
- Rozvíjanie jazykových zručností študentov.
- Dôraz sa kladie najmä na schopnosť produkovať texty s požadovanými štylistickými parametrami.
- Rozvíjanie praktických zručností spojených s gramaticky správnym a štylisticky primeraným vyjadrovaním sa k rozoberaným témam ústnou, ale predovšetkým písomnou formou.

Stručná osnova predmetu

- Ustálené slovné spojenia, idiómy, frazeologizmy a ich praktické využitie v bežnej komunikácii;
- Jazykové prostriedky formálnej a neformálnej komunikácie a ich praktické využitie v komunikácii;
- Historický vývin anglického jazyka a jeho vplyv na súčasnú slovnú zásobu;
- Zdroje obohacovania slovnej zásoby v minulosti a v súčasnosti;
- Status anglického jazyka v globalizovanom svete, jazyková norma a jej praktické fungovanie;
- Regionálne varianty anglického jazyka - britská vs. americká angličtina; európsky, austrálsky, novozélandský, kanadský variant, atď;

Odporúčaná literatúra

Základná literatúra:
1. DUMMETT, Paul. Life (Advanced) - Student’s Book & Workbook. National Geographic Learning. 2014.
2. McCARTHY, Michael, & O’DELL, Felicity. English Vocabulary in Use - Advanced. 3rd Edition. Cambridge University Press. 2017.
Doplňujúca literatúra:
1. McCARTHY, Michael, & O’DELL, Felicity. English Collocations in Use - Advanced. 2nd Edition. Cambridge University Press. 2017.
2. HEWINGS, Martin. Advanced Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press. 2013.
3. SEIDLHOFER, Barbara. Closing a conceptual gap: The case for a description of English as a lingua franca”. International Journal of Applied Linguistics 11: 133–58. 2001. https://doi.org/10.1111/1473-4192.00011

Podmienky na absolvovanie predmetu

Priebežné hodnotenie: 40%
Záverečné hodnotenie: 60%

Pracovné zaťaženie študenta

Celkové pracovné zaťaženie študenta: 104 hodín. Z toho:
26 hodín – účasť na seminároch
30 hodín – príprava na semináre a na priebežné hodnotenie
48 hodín – príprava na záverečnú skúšku

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

anglický

Dátum schválenia: 08.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 16.05.2022

Dátum schválenia: 08.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 16.05.2022