- Ukončenie: Skúška
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Tento predmet je navrhnutý tak, aby poskytol študentom prehľad o modernom dynamickom odvetví digitálneho marketingu a o jeho dôležitej súčasti, analytike a zákazníckych prieskumoch. Digitálny marketing je založený na nepredstaviteľných množstvách dát – či už z prostredia digitálneho priestoru ale aj z neustále sa zvyšujúcej snahy čo najviac spoznať zákazníka. Preto je neoddeliteľnou súčasťou práce v digitálnom marketingu, ale aj iných odvetviach marketingu, práca s dátami a kvalitná analytika.
V rámci kurzu sa študenti počas prednášok oboznámia s rôznymi formami digitálneho marketingu, zdrojmi dát a základnými metrikami, ktoré sa sledujú v oblasti digitálneho marketingu. V rámci cvičení sa oboznámia so štatistickými metódami používanými pri výskume trhu a marketingových analýzach. Praktická časť predmetu je zameraná na aplikáciu známych štatistických metód z predchádzajúceho štúdia, ako aj nových metód využívaných pri marketingovom výskume, na údaje z oblasti digitálneho marketingu použitím štatistického programového balíka SAS.
Po absolvovaní predmetu študenti:
Vedomosti:
- získajú prehľad o formách digitálneho marketingu, zdrojoch dát a základných metrík, ktoré sa sledujú v oblasti digitálneho marketingu;
- získajú vedomosti o základných princípoch, východiskách a podmienkach použitia jednotlivých štatistických metód v marketingu;
- získajú prehľad o metódach prieskumu trhu a iných zdrojov dát, dostupných pre účely marketingových analýz.
Zručnosti:
- budú schopní vyhodnotiť základné údaje z oblasti digitálneho marketingu;
- budú schopní navrhnúť konkrétnu štatistickú metódu, zdroje dát a postupy na dosiahnutie cieľa analýzy s uvedením možností jej ďalšieho využitia;
- rozvinú schopnosť samostatnej, ale aj skupinovej práce;
- zdokonalia svoje prezentačné zručnosti.
Kompetentnosti:
- budú schopní prijať závery a poskytnúť odporúčania pri nastavení a optimalizácii marketingovej stratégie v digitálnom marketingu;
- budú schopní interpretovať a graficky znázorniť získané výsledky aplikácie vybranej metódy analýzy;
- budú schopní riešiť úlohy v oblasti digitálneho marketingu a marketingového výskumu pomocou štatistického programového balíka SAS.
Stručná osnova predmetu
Predmet je koncipovaný tak, aby študenti získali prehľad o odvetví digitálneho marketingu, zákazníckych prieskumoch, analýzach a metódach, ktoré sa v tejto oblasti najčastejšie využívajú a sú nevyhnutné pre dosahovanie žiadúcich výsledkov v tejto oblasti. Študenti získajú teoretické vedomosti a praktické zručnosti zo štatistických metód, ktoré je možné aplikovať v oblasti digitálneho marketingu a marketingového výskumu. Oboznámia sa so základnými pojmami, zdrojmi údajov, škálami ich merania a klasifikáciou premenných.
V rámci teoretických prednášok budú študenti prevedení históriou, vývojom a súčasným stavom digitálneho marketingu prostredníctvom prednášajúceho, ale aj odborníkov z praxe.
Osnova prednášok:
1. Vývoj a základy digitálneho marketingu
2. Dotazníkový prieskum ako základný nástroj prieskumu trhu
3. Display reklama
4. Stratégia a plánovanie
5. Marketing vo vyhľadávačoch
6. Video reklama
7. Sociálne médiá
8. Mobilný marketing
9. Programatický nákup
10. E-mail marketing
11. E-commerce
12. Moderné formy online marketingu – influencer marketing
Na praktických cvičeniach sa naučia využiť už známe metódy testov štatistických hypotéz, regresnej a korelačnej analýzy, analýzy rozptylu, zhlukovej analýzy pri riešení rôznych zadaní v marketingovom výskume. Zoznámia sa s rôznymi metódami založenými na redukcii priestoru objektov ako viacrozmerné škálovanie alebo korešpondenčná analýza. Ide hlavne o vizuálne techniky, ktorých výsledky sú znázornené pomocou mapy vnímania alebo korešpondenčnej mapy. Výklad každej metódy je zameraný na pochopenie jej princípu a aplikačných možností s použitím štatistického programového balíka SAS. Dôraz je kladený na interpretáciu a prezentáciu získaných výsledkov.
Osnova cvičení:
1. Základné pojmy, metriky, subjekty a zdroje dát v marketingovom výskume
2. Typy marketingového výskumu; dotazníkový prieskum; škály merania; klasifikácia premenných
3. Štatistické spracovanie dát; prieskumná analýza dát
4. Induktívne úsudky v marketingovom výskume; intervalové odhady; testovanie hypotéz
5. Aplikácia analýzy rozptylu v marketingovom výskume
6. Analýza vzťahov kategoriálnych údajov; meranie asociácie
7. Korešpondenčná analýza – základy a aplikácia v marketingovom výskume
8. Regresná a korelačná analýza; aplikácia lineárnej regresie v marketingovom výskume
9. Využitie logistickej regresie v marketingovom výskume
10. Metódy zníženia dimenzie a ich využitie v marketingu
11. Možnosti segmentácie v marketingu; zhluková analýza
12. Analýza preferencií – conjoint analysis
Odporúčaná literatúra
Tahal, R. a kol. (2022): Marketingový výzkum: Postupy, metody, trendy. 2. vydání. Praha: Grada Publishing.
Coussement, K. – Demoulin, N. – Charry, K. (2016): Marketing Research with SAS Enterprise Guide. New York: Routlege.
Kuhfeld, W. F. (2005): Marketing Research Methods in SAS. SAS 9.1 Edition TS-722, Cary: SAS Institute.
SAS Institute Inc. (1997): Getting Started with the Market Research Application. Cary, NC.
Market research in SAS:
IAB Slovakia (2021): Združenie pre internetovú reklamu, Slovensko, Bratislava:
Hebák, P. a kol. (2005): Vícerozměrné statistické metody (3). Praha: Informatorium 2005.
Sylabus predmetu
1. Vývoj a základy digitálneho marketingu 2. Dotazníkový prieskum ako základný nástroj prieskumu trhu 3. Display reklama 4. Stratégia a plánovanie 5. Marketing vo vyhľadávačoch 6. Video reklama 7. Sociálne médiá 8. Mobilný marketing 9. Programatický nákup 10. E-mail marketing 11. E-commerce 12. Moderné formy online marketingu – influencer marketing
Podmienky na absolvovanie predmetu
Priebežné hodnotenie 40 %:
• 20 % priebežný test – preverenie získaných teoretických a praktických základov,
• 20 % semestrálny projekt – aplikácia štatistických metód v marketingu pomocou štatistického programového balíka SAS, prezentácia projektu.
Záverečné hodnotenie 60 %:
• písomná skúška.
Pracovné zaťaženie študenta
• účasť na seminároch (prednášky + cvičenia) 52 h,
• príprava na semináre (prednášky + cvičenia) 26 h,
• príprava na priebežný test 13 h,
• spracovanie semestrálneho projektu 13 h,
• príprava na skúšku 26 h
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
Slovenský jazyk
Dátum schválenia: 11.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 24.10.2023
Dátum schválenia: 11.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 24.10.2023