Podnikanie v praxi 1 - INTERSHIP

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Vedomosti:
Študenti nadobudnú schopnosť porozumieť základným procesom prebiehajúcich v subjektoch hospodárskej praxe pôsobiacich v oblasti obchodu, marketingu, medzinárodného obchodu a podnikania, cestovného ruchu a služieb a analyzovať ich. Získajú vedomosti o analýze prostredia v ktorom dané subjekty pôsobia. Nadobudnú vedomosti o spôsoboch a prístupoch riešenia rôznych situácií spojenými s bežnou prevádzkou organizácií ziskového a neziskového sektora.
Praktické zručnosti:
Študenti budú schopní aplikovať nástroje podnikovej politiky v konkrétnych podmienkach vybraného subjektu hospodárskej praxe. Nadobudnú schopnosť rozhodnúť sa a navrhnúť riešenia projektov a problémov na operatívnej a taktickej úrovni. Budú vedieť kriticky vyhodnotiť alternatívne riešenia problémov v oblasti obchodu, marketingu, medzinárodného obchodu, cestovného ruchu a služieb.
Kompetencie:
Študenti získajú schopnosť vyhľadávať a analyzovať údaje, ktoré sú potrebné pre vybraný subjekt hospodárskej praxe, schopnosť navrhnúť alternatívne scenáre rozvoja, schopnosť používať analýzu a syntézu. Dokážu rozdeliť úlohy v rámci tímovej práce na operatívnej a taktickej úrovni vybraného subjektu hospodárskej praxe.
Jednotlivé vedomosti, praktické zručnosti a kompetencie sa môžu odlišovať podľa profilu absolventa a vzdelávacích cieľov študijného programu, na ktorom sa predmet vyučuje.

Stručná osnova predmetu

Zoznámenie s vybraným subjektom hospodárskej praxe, obchodného a výrobného podniku, podniku služieb, veľvyslanectva SR zahraničí, podniku cestovného ruchu na národnej i medzinárodnej úrovni. Marketingové prostredie. Analýza trhových príležitostí aj v medzinárodnom kontexte v segmente obchodu, marketingu, medzinárodného obchodu, medzinárodného podnikania, cestovného ruchu a služieb.

Odporúčaná literatúra

1. Hanuláková, E. a kol. Marketing – ľudia, nástroje, trendy. Bratislava: Wolters Kluwer, 364s. ISBN: 978-80-571-0438-4.
2. DANESHJO, Naqibullah – HANULÁKOVÁ, Eva. Produkt a inovácie. Košice: Vydavateľstvo Petit s. r. o., 2021. 188s. ISBN 978-80-973836-3-3.
3. TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metódy, trendy. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, 2022. 293 s. ISBN 978-80-271-3535-6.
4. DAŇO, Ferdinand – DRÁBIK, Peter – REHÁK, Róbert – VERNEROVÁ, Dominika. Distribúcia (Distribúcia v marketingu, Distribučný manažment). Bratislava: Vydavateľstvo Ekonóm, 2022. 328 s. ISBN 978-80-225-4962-2.
5. HANULÁKOVÁ, Eva – ORESKÝ, Milan – KUKURA, Marek. Biznis modely – marketing, stratégie, poradenstvo. Bratislava: Vydavateľstvo Ekonóm, 2022. 250 s. ISBN 978-80-7552-275-7.
6. KOTLER, P. ̶ KELLER, K. L. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 814 p. ISBN 978-80-247-4150-5. CHÝBA ROK - MAL BY BYŤ 14. VYDANIE Z 2013.
7. ZÁBOJNÍK, Stanislav – ČIDEROVÁ, Denisa. Medzinárodný obchod - repetitórium. Žilina: EDIS-vydavateľské centrum ŽU, 2020. 181 s. ISBN 978-80-554-1722-6.
8. ZORKÓCIOVÁ, Otília a kolektív. Medzinárodný marketing v kontexte najnovších tendencií vývoja. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2023. 363 s. ISBN 978-80-225-5119-9.
9. KITTOVÁ, Zuzana. Praktikum z európskeho a medzinárodného obchodného práva. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2022. 193 s. ISBN 978-80-225-5018-5.
10. KAŠŤÁKOVÁ, Elena a kol. Dovozné a vývozné obchodné operácie. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2022. 219 s. ISBN 978-80-225-5031-4.
11. CHOVANCOVÁ, Božena - MALACKÁ, Viera - ÁRENDÁŠ, Peter - KOTLEBOVÁ, Jana. Investovanie na finančných trhoch. 1. vydanie. Bratislava : Sprint 2, 2021. ISBN 978-80-89710-53-1.
12. Gúčik, M. 2020. Cestovný ruch v ekonomike a spoločnosti. Bratislava: Wolters Kluwer. 456 s. ISBN 9788057102731.
13. KUBIČKOVÁ, Viera a kol. Manažment služieb. 1. vyd. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2021. 100 s. ISBN 978-80-225-4878-6.
14. BENEŠOVÁ, Dana at al. Analýza trendov v cestovnom ruchu a súvisiacich službách. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2021. 140 s. ISBN 978-80-7556-090-2.
15. MICHÁLKOVÁ, A. - GÁLL, J. - ÖZOĞLU, M.: Ekonomika cestovného ruchu v regióne - vybrané problémy. Praha : Wolters Kluwer ČR, 2022. 166 s. ISBN 978-80-7676-418-7.
16. NAĎOVÁ KROŠLÁKOVÁ, Monika a kol. Obchodné podnikanie. Bratislava: Vydavateľstvo Ekonóm. 2024.

Sylabus predmetu

1. Úvod, obsah predmetu, podmienky uzatvorenia predmetu. 2. Marketingové prostredie. Zoznámenie sa s vybraným subjektom hospodárskej praxe, orgánu štátnej správy alebo samosprávy alebo diplomatickým zastúpením. 3. Misia a cieľ vybraného subjektu hospodárskej praxe, orgánu štátnej správy alebo samosprávy, alebo postavenie a úloha diplomatického zastúpenia. 4. – 13. Realizácia stáže na jednotlivých oddeleniach alebo pracoviskách vybraného subjektu hospodárskej praxe alebo 4. – 10. Účasť na odbornom vzdelávaní prostredníctvom odborných klubov. 11. Konzultácia o priebehu praxe s učiteľom/o priebežnom spracovaní semestrálnej práce 12. Konzultácia záverov semestrálnej práce s pracovníkmi subjektu hospodárskej praxe. 13. Záverečná prezentácia výsledkov semestrálnej práce.

Podmienky na absolvovanie predmetu

20 % priebežné semestrálne hodnotenie
20 % záverečné hodnotenie vybraným subjektom hospodárskej praxe
60 % záverečná prezentácia výsledkov semestrálnej práce

Pracovné zaťaženie študenta

Pracovná záťaž: 104 hodín
Účasť na odbornej praxi: 26 hodín
Príprava na odbornú prax: 26 hodín
Spracovanie priebežných úloh zadaných vybraným subjektom hospodárskej praxe: 26 hodín
Príprava na záverečnú prezentáciu: 26 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský, anglický

Dátum schválenia: 23.02.2023

Dátum poslednej zmeny: 07.03.2024

Dátum schválenia: 23.02.2023

Dátum poslednej zmeny: 07.03.2024